torsdag 26 maj 2011

Jag kunde inte motstå

Brasilien berättar... noveller- hela 37 stycken. (Några av dem beskrivs som "mikronoveller")- det är Tranans förlag som ger ut. Jag hade lagt upp högavis med böcker på min önskelista men när det kommer till att köpa måste det till kraftiga nedskärningar (jag vill ju gärna ha mat i huset också....)- men just den här lilla boken tillsammans med Adriana Lisboas "The Hut of Fallen Persimmons" fick stanna kvar ända fram till slutögonblicket.... när jag tryckte på den sista send-knappen... nu får jag vänta (inte så länge,hoppas jag).

Noveller är normalt sett inte min favoritgenre men jag måste erkänna för mig själv att de utgör en mycket bra inkörsport till nya författarskap (framför allt). I den här samlingen finns det massor att utforska.

2 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Noveller är ju skönt om man vill få lite blandat från ett land, precis som den här. Har sett den på biblioteket tror jag.

Ingrid sa...

Böcker x3- Jag tycker det är bra med just sådana här satsningar- och jag ser att det kommer ut något liknande med Indonesien som fokus (Tranan). Den är jag också intresserad av....