lördag 28 maj 2011

Och själv hittade jag de här....


Jag är nyfiken på allihop. Gabriela Melinescus "Mamma som Gud" har jag redan tittat lite i.


Inledningen är otroligt poetisk-

" Det utgår en förtrollníng från tingen som omger mig. Det händer att jag kan se längre än till ytan och som en målare omedvetet organisera mina synintryck." Melinescus roman handlar om barndomen och ungdomen i Rumänien.


De övriga böckerna jag bar hem var:

Dominique Dyens: Smitning

Johann Wolfgang von Goethe: Den unge Werthers lidanden

Hanna Nordenhök: Promenaderna i Dalby Hage

Sonya Hartnett: Fjäril

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Den unge Werthers lidanden kan man läsa fortfarande.

Ingrid sa...

Hannele: Jag ser fram emot den här klassikern- jag har länge velat läsa den. Fint att den kommit i nytryck!

Metta Karlsson sa...

Jag tyckte om Smitning måste jag säga. Jag måste ta tag i Hartnett också.