onsdag 18 maj 2011

Jag skulle vilja göra ett djupdyk....



För någon vecka sedan läste jag min första roman (Colombines kyss) av den brasilianska författarinnan Adriana Lisboa- och jag fastnade direkt för hennes vackra och poetiska språk och för hennes berättarteknik. Jag skulle vilja läsa väldigt mycket mer.... men... ja...portugisiska behärskar jag inte och det finns ännu så länge bara ett par böcker tillgängliga av Lisboa i engelsk översättning. Jag gör vad jag kan- jag har lyckats få tag på ett begagnat exemplar av "Symphony in White". Boken ingår i en serie "The Americas" (Texas Tech University Press).


"Symphony in White" belönades med "The José Saramago Prize 2003."

2 kommentarer:

Den besatta sa...

Vi läste den i En sida tills bokcirkel! väldigt skiftande omdömen... Jag gillade och skrev om våra diskussioner: http://ensidatillvbg.blogspot.com/2011/04/spretig-cirkel.html

Ingrid sa...

Den besatta:Tack för länken- jag är helt "betuttad" i den här författarinnan!