onsdag 19 oktober 2011

Man Booker Priset- och en mycket värdig vinnare

Årets pris gick alltså till den väl etablerade författaren Julian Barnes och hans "The Sense of an Ending"- och jag har faktiskt läst och tycket väldigt mycket om dessutom. Mina tankar om boken finns HÄR.

Väldigt glädjande att just den här romanen vann priset, tycker jag. Julian Barnes har ju "varit med ett tag" och det har hunnit bli en hel del böcker från hans penna. Nu kommer det dessutom alldeles säkert att bli en svensk översättning- ännu något att glädjas över.

2 kommentarer:

Böckerx3/Metta sa...

Den var ju den jag var sugen på att läsa på korta listan, men antog att den då itne skulle vinna. Kul!

Ingrid sa...

Metta: Jätteroligt att just den här boken vann, tycker jag också. Ibland blir man mycket glatt överraskad :-)