måndag 31 oktober 2011

Från biblioteket

Här kan vi tala om tegelsten. Över 800 sidor. Jag är väldigt intresserad av den här boken för den täcker i det närmaste upp mina egna år i Malmö (fast de först 10-12 åren var det nog mest barnböcker som gällde i min värld). Kvällsposten lästes nog inte varje dag (åtminstone inte i mitt hem) och jag visste inte att den hade ett så gediget förflutet vad gäller kulturen- det ska bli spännande att läsa och lära.

Trots de många sidorna verkar boken inte alls svårläst- den är kronologiskt upplagd och både recensenter och recenserat material gås igenom. (Utgiven på Carlssons förlag, 2008). Henrik Sjögren har författat.





2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Intressant.

Ingrid sa...

Hannele: Det är en väldigt fin bok, tycker jag. Massor av recensioner återges- visserligen förkortade, men dock.