söndag 2 oktober 2011

Den kommande veckan



blir intressant. Den går i Nobelprisets tecken. Det är ju inte bara litteraturen som ska premieras utan även medicin, kemi, fysik (och ekonomi). I morgon börjas det. Har man tur kanske man kan förstå lite av de naturvetenskapliga rönen också... (Det vill till att förklaringarna hålls på en vettig (lekmanna) nivå. )


Litteraturpriset? Jag vågar inte gissa ens- det är lika spännande varje år. Givetvis hoppas jag att poesien ska uppmärksammas den här gången......

5 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Jag tror att det blir poesin som uppmärksammas i år. Det var ju några år sedan.

Vicky sa...

Jag tror som bokstödet att det måste bli en poet i år. Spännande väntan trots att jag inte har stora förhoppningar om att känna till pristagaren om det blir så :)

Ingrid sa...

Bokstödet och Vicky: Ja, kanske det blir en poet i år. Jag håller tummarna och kommer att sitta som klistrad vid radion på torsdag.

Emmas Bokhylla sa...

Jag vet faktiskt inte, har ingen favorit for i ar. Men det var som sagt lange sedan poesin uppmarksammades!

Ingrid sa...

Emma: Jag hoppas på poesien i år. Vi får väl se...