söndag 6 mars 2011

Från morgonens promenad

Solen håller på att gå upp över området... en blek vårsol- som förutspår en vacker dag.

Ett vårtecken är att den galne hundlortsjägaren här i stan har vaknat till liv- han (eller är det möjligen en hon?) har mycket att stå i- det gäller (som det ser ut) att sätta små svenska flaggor överallt där hundarna lämnat sina högar. Jo, det är bra att bli varnad- men inte hjälper det väl mot ofoget.

Det gör nog inte den här skylten heller även om jag skulle ha lust att sätta upp en massa sådana själv. Det enda som brukar hjälpa mot hundskitsmarodörer är en rejäl utskällning.
Betydligt trevligare är det då att komma hem efter en härlig runda i vårsolen och se små alpkrokusar " växa fram så det knakar ... snart har jag en hel matta av dem. Så fint det ska bli under mitt gamla körsbärsträd!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att höra att Våren har tagit sig över sundet till er längst nere i syd. Hon kommer förhoppningsvis med lätta fjät upp till oss också så småningom. I morgon tar jag fram cykeln - äntligen är det slut med att stå och frysa på blåsiga busshållplatser!

Anonym sa...

Ingrid – du kan se programmet om Adonis på webben! Det går utmärkt! Jag skriver det här som kommentar för att vara säker på att du ser det! Så synd att missa.
Länk: http://svtplay.se/v/2342196/k_special/min_far_adonis

Ingrid sa...

Lustigkulle: Våren är på väg- och visst är det skönt att kunna använda cykeln igen. Tack ska du ha för webb-TV-tipset. Adonis vill jag ju gärna se....