tisdag 8 mars 2011

Det kom ett tjockt brev...

med en begagnad bok (en liten en) - och vilka fina litterära frimärken! Fritz Reuter och utdrag (som jag tror i alla fall) ur "Livet på landet".


Så trevligt och så personligt- dessutom



innehöll försändelsen ett vackert vykort från en plats nära det lilla antikvariatet (där boken haft sitt hem)- det här är ett foto av "Schloss Lenzburg"- eine der bedeutensten Schweizer Höhenburgen", läser jag på baksidan.



I mina hyllor finns faktiskt klassikern av Fritz Reuter- som tyvärr är en hyllvärmare. Kanske jag tar itu med den om ett tag. Just nu har jag fullt upp. Baltiska förlaget gav ut en gång i tiden.

Det är mycket trevligt när bokpaketen görs mera personliga- det krävs inte så mycket- i det här fallet bara ett vykort och en fin frankering. Jag blev glad för hälsningen och tänker om det är möjligt gynna den här bokhandeln igen.

4 kommentarer:

mimmimarie sa...

Om alla kunder utlovades ett slottsvykort skulle jag genast lägga en beställning.

Ingrid sa...

Mimmimarie: Vem vet- kanske får man alltid ett slottskort vid beställningar (förhoppningsvis från olika platser...)

Petra Rhodin sa...

Att någon tar sig tid med den där lilla extra omsorgen är så värmande (och tyvärr alltför sällsynt).

Ingrid sa...

Petra: Man blir så glad- och egentligen krävs ju inte så mycket... tyvärr har du rätt- det händer alltför sällan.