söndag 6 mars 2011

Från Frankrike


Så glad jag blev- mina två bokälskande väninnor i Frankrike har skickat mig det allra bästa läsmaterial man kan önska sig! "Le Portique" känner jag inte till men jag läser att Philippe Delerm har fått flera litterära priser och jag tror att det här är en bok jag kommer att tycka väldigt mycket om. Marie NDiayes "Tre starka kvinnor" har jag längtat efter länge- jag är så glad för mina bokpresenter. Att läsa på franska blir en utmaning men jag ser fram emot att gå till attack!

2 kommentarer:

violen sa...

Tre starka kvinnor står på minegenafrikautmaningslista, men då på svenska! :-)

Ingrid sa...

Violen: Det kan allt hända att jag får läsa den på svenska jag också... jag vet ännu inte hur svår franskan är i Trois femmes puissantes- hur som helst tror jag att det är en verkligt bra bok!