lördag 18 februari 2012

True Romania

Donau- vid järnporten (foto: Cornelius Bechtler)

True Romania är namnet på en blogg som sköts (eller kanske sköttes för jag har inte sett några nya inlägg där sedan oktober 2011) av en grupp rumänska studenter och lärare från Luduş- här deras introduktion:

"This blog represents the work of a team of students and teachers from Secondary School no. 1 Luduş, Romania. Join us to an imaginary trip through people, facts, and places from Romania..."

Jag har kikat lite på bloggen och den innehåller mängder av intressant material om Rumänien- på engelska- bilder och texter blandas och det är ett sant nöje att läsa. Historia, kultur...

Här kan man t ex läsa om unika rumänska växter. Jag kommer att ägna mera tid åt att läsa texterna på den fina bloggen.

2 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

den bloggen låter jätteintressant. hoppas att de inte lagt ner projektet. för övrigt så faller mina kommentarer ofta bort i din blogg. förstår inte riktigt var felet ligger

ingrid sa...

Mrs C: Det är en väldigt fin blogg och jag hoppas verkligen att den fortsätter. Hmm- undrar vad som krånglar med det tekniska här nu då?