onsdag 8 februari 2012

Belgien igen!

Vincent Engel- en belgisk författare som verkar mycket intressant. Jag har ännu inte läst något av honom men det har Nille på bloggen Nilles Litteratur .

Mycket spännande! Jag kan tala om att jag har beställt "Retour à Montechiarro"- och det ska en del till för att jag ska ta tag i en fransk "halv-tegelsten"- men tidsperioden, handlingen och författaren i kombination gör att jag känner att jag måste läsa!

Ett par översättningar skulle vara något att se mycket fram emot!

3 kommentarer:

mimmimarie sa...

Jag är helt okunnig om belgiska författare. Roligt med ett konkret tips.

Hanneles bokparadis sa...

choklad är gott i alla fall

Ingrid sa...

Mimmimarie: Jag känner också så dåligt till Belgien som författarland - det skulle vara bra med en lista på författare (nu kom jag att tänka på Madeleine Bourdouxhe- hon är väl belgisk?)

Hannele: Det har du så rätt i! Belgisk choklad tackar jag inte nej till :-)