måndag 19 december 2011

Julläsning



Jag är inte bra på planering- det brukar aldrig bli som jag har tänkt (på både gott och ont) ändå. Däremot kan jag ju önska... och då önskar jag ostörda stunder med Naguib Mahfouz och hans Kairo-trilogi. Nu har jag äntligen lyckats få tag på alla delarna (på engelska- för det var enklast så). Annars har jag gott om hyllvärmare- och jag har heller inte läst klart alla delarna i Romain Rollands"Jean-Christophe"- ett projekt jag absolut tänker avsluta.


Det blir nog något hårt paket att öppna också, tänker jag (förhoppningsfullt).

4 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag minns midaqq - gränden med förtjusning. nej, jag planerar att inte planera så mycket. många starka krafter kommer ändå att kullkasta aldrig så minutiöst utarbetad planering. säger mig erfarenheten. och det gör ingenting. precis som du säger , Ingrid.

Ingrid sa...

Mrs C: Visst är Han en sagolik berättare Mahfouz- och du har så rätt- det är bäst att (för att använda en uppsliten fras) "go with the flow" :-)

Vicky sa...

Vi åker till tysktalande delen av Italien under nyår och jag tänkte passa på att läsa något tyskt. Vet dock inte riktigt vad...

Tack för att du lämnade en kommentar på bloggen. Nu är första matkassen beställd! Välkommen att kommentera fler inlägg under veckan :)

Ingrid sa...

Vicky: Så spännande det låter med nyår i tysktalande Italien- och jag fortsätter givetvis att stödja ditt projekt. Glädjande att du fått så stor respons!!