torsdag 29 december 2011

Lustig statistik



Jag håller med Mark Twain - det var väl han som myntade sentensen: "There are three kinds of lies- lies, damned lies and statistics." Under de senaste två veckorna har ett av mina inlägg (som handlar om den italienske författaren och nobelpristagaren Luigi Pirandello plötsligt blivit väldigt läst (eller i alla fall klickat på). Jag vet att sådant brukar ha en mycket enkel förklaring- ofta är det något skolarbete som ligger bakom (och inte ett nyvaknat intresse hos svenska folket att bekanta sig med Pirandello och/eller hans verk.)



Nu har jag i alla fall fått veta anledningen till Pirandellos första plats på min blogg (så länge det nu varar) :-) - den är ett korsord i Hemmets Journal. Alla sätt är bra utom de tråkiga, konstaterar jag och det lär vara nyttigt för vindlingarna att lösa korsord. Lycka till, önskar jag korsordsälskarna. Det finns värre hobbies.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! - Så kan det alltså vara. Jag undrade litet före jul varför ett av mina inlägg om Selma L plötsligt fick så många läsare. Man sökte på "Åh, forna tiders kvinnor" Det var kanske också ett korsord!

Alla sätt är bra, utom de dålga.

Ingrid sa...

Lustigkulle: Jo, det kan nog vara del av samma korsord. Det är ju glädjande att det finns litterära korsord och jag håller verkligen med dig om att alla sätt är bra etc :-)