tisdag 27 december 2011

Jodå, det blev några hårda paket också....

Först en bok att avnjuta i långsam takt- "Lives of the Novelists" av John Sutherland. Nära 300 författarliv komprimerade på cirka 800 sidor. Kronologisk ordning (det tackar vi för) och fullspäckat av fascinerande litterära öden- England och USA i fokus. Så gott som helt anglosaxiskt alltså- men det har jag absolut ingenting emot.

En prenumeration på Lyrikvännen blev jag mycket glad för- då blir det spridning på julklapparna över året.



Någon är optimist.... det här oansenliga svarta häftet är i själva verket en Moleskine Book Journal. Ojdå, säger jag. Nu måste jag bli ordentlig och organiserad också... åtminstone under 2012. Här finns gott om plats att anteckna tankar om lästa böcker på ett väldigt präktigt sätt. Jag ska göra ett försök...




4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

vilka fina klappar!

Ingrid sa...

Hannele: Jag är väldigt nöjd!

mimmimarie sa...

Ingen jul utan hårda klappar.

Ingrid sa...

Mimmimarie:Det skriver jag under på.