torsdag 29 december 2011

2012 års läsutmaningar

Jean Staffords roman "Puman" (The Mountain Lion) ingår i Panache-serien. Jag kommer alltså (som jag har sagt tidigare) att försöka läsa ett urval "Panacheböcker" under det kommande året. I den mån det går läser jag just den roman som ingår i serien- annars blir det något annat av samme författare. Alla utgåvor är inte lätta att få tag på och det får inte bli för tillkrånglat med "åtkomsten".

Jag har också tänkt att låta mig inspireras av John Sutherlands urval (från min julklappstegelsten) och där lär jag få läsa på engelska. Hela 294 författare har han skrivit om, Sutherland- så nog finns det att välja bland.....

Säkert kommer jag att hitta ytterligare någon utmaning- men det får tiden utvisa. Jag tänker fortsätta att läsa tyskspråkigt och jag vill gärna lära mig mera om central-Europas litteratur också. Jag hoppas att 2012 ska bli ett spännande läsår!

Inga kommentarer: