torsdag 8 december 2011

En röst från en annan tid

Gamla böcker berättar ofta en historia- eller försöker i alla fall berätta..... och då menar jag inte nödvändigtvis texten utan även själva utsidan och försättsbladen. I den här romanen (från 1946) hittade jag ett informationsblad för det verkar som om "Indigo" varit "månadens bok" i en bokklubb.


Jag läser att "Indigo" jämföres med E.M. Forsters "A Passage to India"- och att "it is a very good novel indeed". Jag har redan börjat läsa... 100 sidor avverkade och det är fängslande nog ... det blir svårt att slita sig senare i kväll....



Jag undrar vad han/hon tyckte om romanen? Ebdon ser det ut att stå där i hörnet. Om böcker kunde berätta sin historia.... och nu har den hamnat här i Sverige.... en lång resa och många år har gått sedan den här boken såg "dagens ljus" :-)








Inga kommentarer: