Visar inlägg med etikett julklappar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett julklappar. Visa alla inlägg

tisdag 27 december 2011

Jodå, det blev några hårda paket också....

Först en bok att avnjuta i långsam takt- "Lives of the Novelists" av John Sutherland. Nära 300 författarliv komprimerade på cirka 800 sidor. Kronologisk ordning (det tackar vi för) och fullspäckat av fascinerande litterära öden- England och USA i fokus. Så gott som helt anglosaxiskt alltså- men det har jag absolut ingenting emot.

En prenumeration på Lyrikvännen blev jag mycket glad för- då blir det spridning på julklapparna över året.



Någon är optimist.... det här oansenliga svarta häftet är i själva verket en Moleskine Book Journal. Ojdå, säger jag. Nu måste jag bli ordentlig och organiserad också... åtminstone under 2012. Här finns gott om plats att anteckna tankar om lästa böcker på ett väldigt präktigt sätt. Jag ska göra ett försök...




måndag 27 december 2010

Vackra julklappar


En njutning för ögat är de- både adressboken och dagboken med otroligt vackra blomsterillustrationer. En mycket uppskattad julklapp från bästa väninnan.