söndag 23 januari 2011

Min skrivarhörna

Monika vill se min skrivarhörna- (som inte är en hörna utan husets matbord). Jag tycker om att breda ut mig och är väldigt rörig (kaosartad skulle vara den normala beskrivningen av "min" plats- men nu fick jag tillfälle att röja lite inför fotograferingen. (Så bra!).

Från min skrivplats ser jag en av mina historiehyllor och


husdjuret brukar inta första parkett- soffan (som vi hade bestämt att "där får hunden INTE vara" (det tog bara några dagar så var den erövrad via de där fuktiga blickarna och några gnällande läten.... )

här är en del av mitt skrivbord- ganska välstädat idag. Papiren "innehåller" Strega- och Campiello- prisvinnare.

Jag skriver gärna brev - på gammaldags vis. Jag kan också tillägga att jag har utsikt över "stora" vägen från mitt skrivbord - lite lagom distraherande.

7 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Så kul det var att se, både bokhylla, vovven och skrivplatsen! Trevligt att du skriver "vanliga" brev. Det gör jag tyvärr inte längre.

Metta Karlsson sa...

Funderade precis på att göra ett inlägg om hur min läshög ser ut på bordet framför mig. =)

Bai sa...

Så koseleg med brevblokk! Det er lenge sidan eg har skrive eit handksrive brev på brevpapir.

violen sa...

Så roligt att se att även andra har det lite oredigt, jag skulle aldrig fota mitt skrivbord nu, det är helt fullt med 2010 års sista papper mm!!!

Ingrid sa...

Monika: Jag tycker om papper... (helst om de inte innehåller siffror):-)
Böcker (i kubik) : Jag vill gärna se din läshög!
Bai: Jag hade en gång ganska många brevvänner- några få skriver jag ännu till på det gamla sättet.
Violen: Jag tvingades städa lite innan jag kunde ta korten... du kan inte ana vilken röra det var förut..:-)

Nattens bibliotek sa...

Kul att ser hur din arbetsvrå ser ut. Fullt med papper och spännande böcker. Snart kommer min också..:)

Ingrid sa...

Bokstödet: Jag kikar in till dig i din hörna så snart jag ser den!!