tisdag 18 januari 2011

Ett PS angående min tegelstensläsning


Jodå, jag läser fortfarande "Krig och Fred"- boken är på grund av sin tyngd (1,5 kilo) svårläst så det är sängläge som gäller - och det blir således kvälls/nattlektyr för mig. Jag har hunnit cirka 300 sidor in i berättelsen- och har börjat att lära mig personerna (ofta så svårt i ryska romaner...). Jag är väldigt positivt överraskad och Tolstoj har verkligen humor. Jag är mest förtjust i handlingen på "hemmafronten"- krigsavsnitten kan bli lite långrandiga ibland.

2 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Jag hade otroligt svårt för alla namn =)

Ingrid sa...

Böcker,böcker,böcker: Ja, är det inte urjobbigt med de där ryska namnen- de byter ju också och rätt som det är har de något mellannamn i stället. Inte lätt för min hjärna att komma ihåg.... :-)