tisdag 27 november 2012

Best European Fiction 2013



Dalkey Archive Press är ett amerikanskt förlag som brukar ha intressanta utgivningar. (Namnet har man tagit från en roman av Flann O'Brien). Under flera år har man sammanställt en bok med utdrag ur det som man anser vara "Europas bästa" (skönlitteratur).

Årets samlingsvolym är på cirka 500 sidor och innehåller många alster av moderna och (åtminstone för mig) okända europeiska författare. Jag har lagt den här boken i (på) min önskelista - för säkert går det att hitta mycket att inspireras av i den.

Den här boken kommer ut den 11 december är det sagt- och jag kommer säkert att investera i den.

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Det låter som en riktigt intressant bok! Jag ser fram emot att få läsa vilka guldkorn och oslipade diamanter du kan hitta i boken.

Ingrid sa...

Jenny B: Jag köper den här boken som en julklapp till mig själv- och jag hoppas hitta många oslipade diamanter!