söndag 25 november 2012

Laurence Tardieu- nu i svensk översättning


Jag blev väldigt glad när jag såg att en av den franska författarinnan Laurence Tardieus romaner nu finns att få  i svensk översättning. Jag har ännu inte läst "Eftersom ingenting varar" men det ska jag se till att göra.

För några år sedan fick jag en bok av min franska brevvän Solange - en bok som hon själv läst och tyckt om; det var "Rêve d'amour" av just Laurence Tardieu. Mina tankar om den boken finns HÄR.

"Eftersom ingenting varar" är Tardieus tredje romanoch den ges ut på Oppeheims förlag.

4 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

den verkar intressant, Ingrid, men vad jag kan se är det inget bibliotek i närheten som har köpt in. slut på årets pengar?

Ingrid sa...

Mrs C: Lite tråkigt om boken inte köps in- men kanske i januari när det kommit nytillskott? Hoppas kan man.

Hanneles bokparadis sa...

jag väntar redan nästa bok av Laurence Tardieu, boken var ändå ljus på något sätt, trots märkt tema med döden.

Thérèse Eng sa...

Hej !
Thérèse Eng (översättare). Nästa bok är på väg kan jag hälsa hugade läsare! Kommer någon gång hösten 2013. Vad roligt att Du gillade den !
A bientôt!
Thérèse