måndag 21 november 2011

Breven till Vicky

En bok att önska sig... inte bara för det påkostade utförandet och det vackra omslaget- utan än mer för historien som gömmer sig bland sidorna. Drotting Victoria var en flitig brevskrivare och de epistlar som utväxlades mellan henne och den äldsta dottern "Vicky" som framlevde en stor del av sina dagar som kronprinsessa i Berlin , upptar sex bokvolymer. Nu har de viktigaste och mest färgstarka breven blivit till en enda bok om hela 784 sidor.

Med ett sådant utförande kostar den här boken en del- ingenting man köper i ett nafs- men drömma kan man ju... och kanske tomten vill hälsa på i år. Vi får väl se. Vill man läsa mera om verket så länkar jag till The Folio Society.

Läs även bloggen Dovegrey Reader som verkligen är en lyckans ost....

4 kommentarer:

Böckerx3/Metta sa...

Utsidan räcker för mig i det här fallet, grymt snygg bok!

Ingrid sa...

Metta: Ja, sällan har jag sett något så vackert i bokväg.

mimmimarie sa...

Jag nöjer mig faktiskt med de sex orginalvolymerna jag har i min ägo, men visst är det svårt att låta bli att tjusas av omslaget.

Ingrid sa...

Mimmimarie: Har du originalvolymerna kan du ju skatta dig lycklig! En god investering (och jag menar då framför allt i kulturellt och historiskt hänseende!)