tisdag 16 augusti 2011

Konst och litteratur = Virago

Omslaget är en del av en målning av Winifred Nicholson och vill man se flera av hennes vackra tavlor så gå in på den här sidan!


En bit av glädjen med att få en Virago-bok i brevlådan (och det kom en till idag, hurra!) är att man också får tillfälle att möta en engelsk konstnär. Idag blev det alltså Winifred Nicholson. Min samling Elizabeth Taylor-romaner är nästan komplett (det fattas mig bara två stycken nu)- och jag kunde förstås inte motstå frestelsen att genast kasta mig över "In a Summer Season". Elizabeth Taylors böcker har jag verkligen blivit förtjust i.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

tänk att du har hittat så många..

Ingrid sa...

Hannele: Amazon har väldigt mycket begagnat- och idag har jag också fått ett par bokpaket i lådan! :-)