måndag 15 augusti 2011

30-talet....

Det här fotot är taget alldeles i början av 30-talet- och det är min morbror (han var yrkesfotograf) som har plåtat. Platsen? Någonstans i Danmark. 30-talet var mina föräldrars "årtionde"- de var unga då och kunde berätta mycket om "hur det var". Inte underligt att jag känner en viss dragning till den här tiden. Kanske skulle jag titta lite närmare på den? Då får det bli framför allt genom böckernas värld, tror jag.

HÄR- finns en del att sysselsätta sig med...

Nobelpriset i litteratur gick till Sinclair Lewis i alla fall....


6 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Fin bild, jag vill ha ett rum med 30-tals stil..

Ingrid sa...

Hannele: Det skulle jag också vilja ha!

Mrs Calloway sa...

Och jag har inte läst en rad av Sinclair Lewis...

Ingrid sa...

Mrs C: Jag kan rekommendera "Main Street"- jag skrev lite om den här http://ingridsboktankar.blogspot.com/2009/10/main-street-av-sinclair-lewis.html

Anonym sa...

This is a good picture of the past...(My father was born 1930, and died 1971). It is a good idea to "get back in time" through books, and it would maybe be a good idea to try it with music, too. (Sorry, my swedish is not good enough yet).

Ingrid sa...

Klemperer: The 1930s hold a lot of "magic" for me- and through photos and books (and yes, music) it is possible to recreate a lot of the past....and please feel free to comment in english it is quite OK with me.