fredag 26 augusti 2011

Grodperspektiv











Fast det är nog en liten padda som tittar upp ur blomkrukan. Han trivs säkert i vätan. Jag har ingenting emot paddor så länge de inte kissar på mig .




Och så hittar jag en liten dikt som passar så bra till min lilla padda:




Lullaby for a Baby Toad




For if ,my toadling


Your face were fair


As the precious jewel


That glimmers there,


Man, the jealous,


Man, the cruel,


would look at you


And suspect the jewel.




So dry the tears


From your horned eyes


And eat your supper


Of dew and flies;


Curl in the shade


Of the nettles deep,


Think of your jewel


And go to sleep.


Stella Gibbons

2 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

Jättefina bilder och passande dikt.
Jag känner ingen som blivit kissad på av den padda

Ingrid sa...

Mrs C: Här har du en som har blivit kiss-attackerad (ett par gånger om). Paddor gillar inte när man rensar rabatterna och i mina har de funnit en liten fristad, tror jag. :-)Fast en så liten padda som den på bilden kan nog inte skvätta så långt.