måndag 1 augusti 2011

Dimma

I morse hängde dimmolnen tunga över näset- i Vellinge sken däremot solen. Nu börjar dimman att lätta och det ser ut att bli en ganska varm (för att inte säga kvalmig) och solig dag. Husdjuret flämtar redan på den svala trappan.


I brevlådan fanns ett par böcker - Elizabeth Taylors "A Wreath of Roses"- en av hennes mörkare romaner - från 1949 och så har jag fått "Loving, Living, Party Going" av Henry Green. Förordet är skrivet av Sebastian Faulks. W.H. Auden kallade Green "the finest living English novelist" en gång i tiden. Idag är Green ganska bortglömd så jag var väldigt glad att hitta den här nyutgåvan i Vintage Classics.

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

ser lite sagolikt ut

Mrs Calloway sa...

jag håller med husdjuret...

Ingrid sa...

Hannele: Det är lite som i älvornas värld (som jag föreställer mig den i alla fall...)

Mrs C: Hundar är kloka djur!