måndag 5 september 2011

Elizabeth Taylor igen!!



En av mina absoluta favoritbloggar Dovegrey Reader ägnar idag ett långt, initierat och mycket inspirerande inlägg åt författarinnan Elizabeth Taylor som jag också har skrivit -och tjatat- om en hel del. År 2012 är det 100 år sedan Elizabeth Taylor föddes och det tycker jag är värt att fira.



Själv har jag bara en roman av henne kvar att läsa och jag kan verkligen säga med emfas att hon är en författarinna värd att utforska. Tänk om något förlag kunde våga sig på att översätta henne till svenska....




“Taylor’s literary reputation is far from what it should be. For every reader who knows and deeply admires her novels there are four or five others who have never heard of her”.


Min favoritbok av henne är nog "Mrs Palfrey at the Claremont" men jag är överlag mycket nöjd med min djupdykning bland hennes romaner. Taylor har skrivit en hel del novellsamlingar också.

Inga kommentarer: