tisdag 10 april 2012

Och så kom den här....

Den norska författarinnan Merethe Lindstrøm tilldelades Nordiska rådets litteraturpris 2012 för sin roman ''Dager i stillhetens historie". Den kommer säkert att bli översatt till svenska men under tiden läser jag en novellsamling "Det må ha vaert ensomt der" som äntligen landade i min brevlåda i dag. (Det var värt att trotsa vädrets makter för att hämta in det paketet). Väldigt behaglig bok att hålla i dessutom (om man nu ska bry sig om sådant).

En rapport ska jag försöka få till så småningom.

4 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

har lämnat inköpsförslag till biblioteket. utan resultat hittills. men det ska bli intressant att ta del av ditt omdöme

Ingrid sa...

Mrs C: Efter ungefär halva boken säger jag: isande bra. Med tonvikt på isande.....Hoppas att ditt bibliotek köper in.

Hanneles bokparadis sa...

tänk, EN enda bok i Göteborg, den har jag, inget översatt av henne...

Ingrid sa...

Hannele: Det kommer säkert mera. Novellsamlingen jag läser är mycket bra!