lördag 14 april 2012

Scribble, scribble, scribble

Essayer och tidningsartiklar vankas det här i en väldig blandning. Jag är väldigt förtjust i Simon Schama som historiker och han gör mig inte besviken som journalist heller- pennan flyger över papperet och ämnena är särdeles många och skiftande. Tack och lov är de indelade i undergrupper (säger jag som inte har någon särskilt strukturerad hjärna och därför är i behov av viss "ledhjälp".) Boken är på cirka 400 sidor och jag har en del kvar att läsa. Både rolig och annorlunda var t ex berättelsen om resan med Queen Mary II och de funderingar (och rädslor och obehag) den väckte. Storm mitt på havet är aldrig behagligt- oavsett skeppets storlek (havet är ändå alltid större)- ska man dessutom hålla föredrag mitt i eländet (och svårt sjösjuk) - ja, då krävs det speciella åtgärder. (Denna essay föll in under rubriken "Travelling"). Under "Testing Democracy" får man möjlighet att minnas "Dubya" och alla hans idiotier. (Jag har fortfarande kvar en kylskåpsmagnet med ofördelaktig kommentar om nämnde herre).

Jag läser vidare.




Inga kommentarer: