onsdag 24 november 2010

Vintern är här

Nåja, riktigt lika mycket snö kom det inte under natten men nästan. Kall nordanvind och fyk- då är det inte så roligt att gå långa promenader men har man hund är det bara att bylta på sig och traska iväg.
-
Två stora korgar med ved har släpats in och de lär nog komma väl till pass snart. Kung Bore attackerar under många dagar framåt har jag förstått. Levande ljus- och amaryllis i knopp- ett par hyacinter.... ja, så känns det lite lättare att uthärda denna mörka och kalla årstid.

2 kommentarer:

Hermia Says sa...

Ja nu är det vinter... Igår cyklade jag från jobbet i blåst (Gävle börjar likna Skåne..) idag kurar jag på jobbet. Utanför fönstret pyntas nu en av stadens stora granar, det ser lite svajigt ut i toppen.

Du påminner mig om att jag ska handla blommor. Hoppas du har det varmt och gott i ditt hus!

Ingrid sa...

Blommor tycker jag gör så otroligt mycket för humöret vid den här årstiden och även vackra granar med många ljus (hoppas att "din" gran håller sig fin trots vindbyar.