tisdag 28 september 2010

Mitt senaste bokpaket

Jonathan Franzens senaste bok har blivit väldigt omskriven så den lär det bli mycket bloggande om så småningom. Den faller inom min "tegelstensram" för den har över 500 sidor. Jag får ta mig samman...
-
Nella Last var en helt "vanlig" hemmafru när andra världskriget bröt ut år 1939- Nella var då medelålders och hade hörsammat ett nationellt upprop om att skriva dagbok för att bli en av många "voices of the people". "Nella Last's War" sträcker sig från september 1939 till augusti 1945. Boken har blivit till TV-serie. Jag är mycket nyfiken på den. (Nästa del av dagboken- Nella Last's Peace-sträcker sig till 1948)

2 kommentarer:

Ann-Sofie på OOOF bok sa...

Men du, Nella Last låter verkligen intressant! Jag är hemma efter bokmässa med väldigt mkt böcker men jag kan inte låta bli att beställa de här också.

Ingrid sa...

Ann-Sofie: Nella Last skriver riktigt bra (säger jag efter att ha läst ungefär 100 sidor)- jag tycker också att det är intressant med ett kvinnoperspektiv på den här tiden i Englands historia.