onsdag 1 september 2010

Efter en massa strul


och lååång tid... har mitt bokpaket från Adlibris äntligen anlänt. Husdjuret har rätt attityd till världens problem (små som stora). De löses bäst med en tupplur i soffan. Håhåjaja.
-
Hur som helst- mina tre nyförvärv som vållade så stora bekymmer är 1. en diktsamling av Ingeborg Bachmann (jag är mycket tacksam att Ingeborg Bachmanns "Böhmen ligger ved havet" fanns att få på norska). Jag ser att utgåvan tillhör en serie kallad "Klassikerserien" (Bokvennen). (Jag ser många intressanta titlar i den serien f .ö .).
-
Nummer 2 är The Lacuna av Barbara Kingsolver- boken fick blandad kritik (och vann Orange-priset)- Elin Boardy har skrivit en positiv recension.
-
Sist men inte minst -3- och väldigt efterlängtad (inspirationen till inköpet fick jag av Lennart på den Långsamma bloggen) "Förtvivlans filosofi" av Tobias Dahlkvist- en bok att läsa i mycket små bitar, att långsamt avnjuta under många höstkvällar- det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: