söndag 5 september 2010

En morgonpromenad i höstens tecken


Och långt borta skymtar Falsterbo fyr i soldiset.....


Tyvärr är en stor del av svamparna här nere inte så delikata att äta... men dekorativa är de i alla fall.....

Det är fågelskådarhelg här just nu- (jag tillhör inte skaran som härjar runt med kikare och sjöstövlar men jag uppskattar ändå en vacker häger ....)


Hösten är verkligen här på allvar... en så vacker årstid. Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag den. Dessutom blir allt lugnare i min omedelbara omgivning när vädret slår om och alla semesterfirare har åkt hem igen. Himlen är så klart blå och det vilar ett dis över hela halvön.

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Så vackert, bilderna är som tavlor.

Hermia Says sa...

Vackert vackert!

Ingrid sa...

Hannele och Hermia: Hösten är så vacker här nere på näset... jag stod väldigt länge och bara såg ut över flommarna och havet i morse... och hunden var faktiskt lite tagen han också (men nog mera av alla dofter...)