söndag 19 december 2010

Bokbestyr och snön den bara faller.....

Snöns rike...och mera är det att vänta. Hunden har svårigheter att ta sig runt huset och letar förtvivlat efter försvunna bollar- och jag.... ja, jag skottar... och skottar. Det är tur att det inte är långt till "byn". Gatan är oplogad och inbjuder inte till bilkörning.
-
Jag har haft tid att skriva upp en liten önskelista inför biblioteksbesöket i morgon. Det blir mest italienskt.
-
Någon bok till av Niccola Ammaniti
-
Rosetta Loys "En kopp choklad hos Hanselmann"
-
I DN av den 26 januari 2003 kan man läsa följande om St Moritz:
"På Hanselmanns 109-åriga konditori serveras nypressad blodapelsinsaft, banana split samt kaffe och sjuttio sorters kakor. Man kan också få smörgås med geleade oliver. I romanen "En kopp choklad hos Hanselmann" berättar den italienska författarinnan Rosetta Loy en mörk historia från andra världskriget då vissa människor sökte sin tillflykt till det neutrala Schweiz men förråddes och försvann. "
-
Margaret Mazzantini (kanske hittar jag hennes "Zinkbaljan")
-
Nina Burtons "Den nya kvinnostaden" med tack till Stänk och flikar för tipset!

2 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Jag läste Jag är inte rädd av Niccolo Ammaniti för några år sedan. En ruskig historia. Har du läst den?

Ingrid sa...

Bokstödet: Jag har inte läst- men i morgon ska jag försöka leta rätt på några fler titlar av Ammaniti på biblioteket- jag tror att de finns inne.