måndag 12 oktober 2009

Tankar efter en läshelg


Min läshelg (för det blev en sådan med regnet som smattrade mot rutorna)- gick i Erich Kästners tecken. Jag har läst ut "Fabian- die Geschichte eines Moralisten"- den ska jag skriva om senare idag. En annorlunda och mycket givande läsupplevelse.
-
I mina hyllor finns också Kästners självbiografi (skriven så att den även kan läsas av en yngre publik) "Als ich ein kleiner Junge war" - efter 30 sidor är jag fast även i denna berättelse. Kästner skriver väldigt medryckande och "vänligt". Jag är helt säker på att jag kommer att bli mycket förtjust i dessa memoarer med uppiggande illustrationer.
-
Listan med nobelpristagare i litteratur ska jag försöka att hinna angripa också- vad jag läst och vad jag inte läst och vad jag vill läsa.

Inga kommentarer: