söndag 19 augusti 2012

Nyutkommet som jag vill läsa

Alldeles nyligen har den kommit ut i svensk översättning och jag antar att den kommer att bli en bästsäljare- jag är nyfiken på den här boken som fått så mycket press.


Det här är den  spanska författarinnan Care Santos som ännu inte fått sina böcker översatta till svenska men på tyska och norska finns det en del att botanisera i. Jag blir mycket nyfiken på hennes stora familjekrönika från Barcelona som på tyska fått titeln "Die Geister schweigen" .


och på norska blir det "Lukkede rom"- jag får vänta och se om det går att låna från biblioteket för priset på denna norska översättning avskräcker något, tyvärr och över 500 sidor på tyska mäktar jag troligen inte med... Kanske kommer en svensk översättning??

6 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

jo, jag har nog läst om pilgrimsfärden

Mrs Calloway sa...

jag har lagt ett inköpsförslag på pilgrimsfärden. har inte hört om den tidigare, så tack för det, Ingrid!

Ingrid sa...

Hannele: Många har skrivit positivt om boken så jag vill nog gärna läsa.

Mrs C: Jag gör nog sammaledes!

violen sa...

Aha, en bok på svenska hos dig! Och som verkar bra dessutom, tack för tipset.

violen sa...

Med det inte sagt att dina tips inte brukar vara bra, bara att de brukar ha lite krångliga språk! ;-)

Ingrid sa...

Violen: jag blev glad när jag såg att den här boken redan blivit översatt- ofta får man vänta så länge (och ännu oftare förgäves) och mitt tålamod är inte så stort. Jag önskar så att det översattes mera... och med större spridning över språken...