lördag 2 juli 2011

Det kom en bok...

Ellen Glasgow's "The Sheltered Life" har äntligen anlänt. Den kom att bli författarinnans sista bok och många kritiker ansåg att det var hennes bästa. Jag kände inte alls till Ellen Glasgow innan jag började bläddra igenom mina gamla BLM- och jag är mycket spänd på mitt första möte med henne.

Ellen Glasgow skriver ofta om södern- (hon var själv född i Richmond, Virginia 1873). Hon hann med många böcker och fick många priser. "The Sheltered Life" kom ut första gången år 1932 och liknas vid Tjechovs "Körsbärsträdgården" i stil och anda.

Regnet smattrar ner utanför just nu och det ser ut att bli dagsregn- vad kan då vara mera lämpligt än att förflytta sig till en annan tid och en annan plats.....

3 kommentarer:

mimmimarie sa...

Det ska bli spännande att höra vad du tycker om boken och författaren.

Hanneles bokparadis sa...

gamla BLM måste vara en guldgruva

Ingrid sa...

Mimmimarie: Jag är nästan klar med boken! Rapport kommer inom kort.

Hannele: Jag hittar massor av intressant i de gamla BLM:en