söndag 10 juli 2011

Veckans läsprojekt

Jag hoppas att tiden ska räcka till. Krilontrilogin är en mastig klump (men jag har tack och lov investerat i de två senare delarna (de finns i pocketutgåva)- det är inte lätt att hantera nära 1000-sidiga böcker....

Samtidigt läser jag om Preussens historia (med mitt fokus på de östra delarna). James Charles Roys bok verkar mycket lämpligt upplagd och med praktiska kapitelindelningar. Det är en resa från vagga till grav- ett gammalt kungarike som bara försvann, uppslukades och idag finns inte så mycket kvar av den forna glansen.

Hästaveckan är över för den här gången (inte sörjd av mig )- och äntligen kanske man kan få lite nattsömn.... så att man orkar med det som ska göras under dagtid. (Vilket oftast inkluderar läsning)

2 kommentarer:

Bai sa...

Eg gleder meg til å høyre om Krilontrilogien. Eg trur eg skal gi Johnson ein ny sjanse, nå som eg har fått litt meir dreisen på svensk-lesinga mi.

Ingrid sa...

Bai: Krilontrilogin ska du inte missa- oerhört gripande och spännande som en deckare!.