onsdag 5 maj 2010

Oj, så bra! En eftermiddag med Richard Yates

Jag hämtade - jag slog upp- jag läste - och läste..... och plötsligt fanns det inga sidor kvar att konsumera. Tyvärr. Läsäventyret är över och det är med stor saknad jag lägger boken åt sidan (men jag ska skriva några rader om den snart)." Easter Parade"kom ut för första gången år 1976- nu hoppas jag att flera av Yates böcker blir översatta till svenska. Jag har själv inte tålamod att vänta så jag tänker beställa "Young Hearts Crying" å det snaraste.

4 kommentarer:

Helena sa...

Oj då, är den så bra... Jag stod och höll i den på biblioteket häromdagen men bestämde mig för att lämna den där för tillfället eftersom jag redan har en del i läshögen. Kanske får tänka om...

Hellre barfota än boklös sa...

Nej men. Säger som föregående "talare". Är den så bra? Den ligger i min hög med recex som måste läsas... Prioritering, prioritering... När jag läst klart första delen av Knausgård's Min Kamp så kanske Easter Parade blir nästa läsprojekt då.

Holly Hock sa...

Vad kul att den är bra! Jag har bara läst "Revolutinary Road", så klart, men visste inte riktigt om hans andra böcker höll samma nivå. Men så var det alltså! Underbart. /Therese

Ingrid sa...

Det är något med "Easter Parade" som berör mig väldigt. Det är väl det där med den amerikanska drömmen... (och när den inte uppfylls....)