fredag 23 september 2011

Tre tyska TV-serier som jag gärna skulle vilja se

Christine Brückner har skrivit boken.

Serien bygger på Arno Surminskis bok med samma titel. Boken finns översatt till svenska. Mer om den HÄR.



Den här serien följer Walter Kempowskis romansvit. Jag hade beställt DVD:n på studs om den hade varit textad (det får gärna vara på tyska) - men det är alltid så dåligt med textningen på de tyska filmerna. Morr!

På önskelistan finns också Hur ska det gå med Pinnebergs, Bergtagen.... etc. (Jag är tacksam för att TV i alla fall visade Buddenbrooks förra julen (serien- inte filmen (filmen är mycket usel).

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

dubbade filmer är hemskt

Ingrid sa...

Hannele: Jag klarar inte av dubbade filmer- övermåttan gräsligt. Minns mitt första möte med dubbad film- just i Tyskland.