torsdag 5 oktober 2017

Inte så illa, faktiskt


Efter förra årets rabalder och strul känns det som om ordningen har blivit återställd. Kazuo Ishiguro borde tilltala många läsare och bokälskare och jag har förstått att han dessutom är lågmäld till sättet. En mycket fin egenskap, som åtminstone jag uppskattar.

Jag har läst ett par av Kazuo Ishiguros romaner, bland andra "Never let me go" och på mitt lokala bibliotek finns en del i hyllorna ( fast inte just nu för folk har slängt sig på "reservationsknapparna" och det lär bli kö på en del titlar. ). Så sent som i förrgår stod jag faktiskt och höll "Nocturner" i handen men beslöt mig för att avvakta eftersom jag har så mycket annat på mitt läsbord för tillfället. Så kan det gå och nu lär jag få vänta på min tur. Fast det gör jag så gärna.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

spännande val!

Ingrid sa...

Hannele: Ett bra val, tycker jag.