måndag 19 maj 2014

Säkert ett kärt återseende


-eller snarare återknuten bekantskap. Snowflakes in Rain har läst The Ballad of Peckham Rye av Muriel Spark och jag kom ihåg ett par av de romaner av Spark som jag verkligen njöt av och roades av för några år sedan. (Hon är vass hon, Mrs Spark).

Muriel Spark var flitig med pennan och jag har mycket kvar att läsa från hennes produktion. Jag tackar Snowflakes för inspirationen och så beställer jag hem "Territorial Rights". Det kan nog bli en lagom start på sommaren!

2 kommentarer:

Ugglanoboken sa...

Jag gillar också Muriel Spark, och hade den stora äran att få se henne live när hennes Aiding and Abetting var alldeles ny för ganska många år sedan nu. Det var verkligen minnesvärt!

Ingrid sa...

Ugglanoboken: Jag förstår att du aldrig glömmer det mötet!