torsdag 23 juli 2009

German reading challenge

Bokmosters blogg hittar jag "German Reading Challenge" och här kan man läsa mera om den. Denna utmaning kan jag givetvis inte låta bli att anta. Halva året har visserligen gått men jag ska läsa vad jag kan på tyska och även "fuska" och läsa tyskt på svenska. ( I utmaningen går det utmärkt att läsa tyska böcker på vilket språk det vara månde ,så vitt jag har förstått)
-
Ingeborg Bachmanns "Malina" har jag precis stoppat ner i beställningskorgen hos Adlibris- kanske blir det "Sämtliche Gedichte" också....

2 kommentarer:

Bokmoster sa...

Kul, Ingrid! Jag ligger ju bra till, har uppnått minimikravet, eller -målet kanske snarare, på 6 böcker, men fortsätter förstås med så många jag hinner med. Visst går det bra att läsa på vilket språk man vill, så har jag uppfattat saken också. Jag tror de flesta som deltar i utmaningen läser tyska författare på engelska.

Ingrid sa...

Jag vill åtminstone försöka uppnå minikravet!(Nu har jag också lånat en bok med tyska noveller "Den mindre halvan av världen" utgiven av Bokförlaget Tranan).