söndag 12 december 2010

Mode från 50-talet

Nej, jag är inte särskilt modeintresserad men det är något visst med 50-talet.... (kanske är jag subjektiv). "Klassisk stickning" av Lise-Lotte Lystrup (Känguru förlag) gav jag till mig själv i julklapp förra året- och den har jag haft stor glädje av- mest för de fina bilderna (jag har dåligt med tid för att sitta och sticka även om det händer ibland). Den här boken blev i alla fall en härlig nostalgitripp för mig. (Den finns fortfarande att få tag på via t ex Adlibris).


-
Visst blir man glad av den här halsduken?

-

-


Den här lilla tösen kommer dock från min mammas gamla "Marks-häfte" (jag kommer väl ihåg de där plisserade kjolarna (oftast av hängslemodell). Långa flätor hade jag också en gång....

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag gillar också den boken (men så är jag en sticknörd också).

Ingrid sa...

Marie:Jag tycker också om att sticka- det är så rogivande. Och... vilken fin blogg du har- nu lägger jag upp den här!