söndag 19 december 2010

Ett tack till Bokstödet

Tack kära "Bokstödet" för award och vänliga ord! En julklapp lite i förväg- det är alltid trevligt att få.
-
Sju saker om mig sjäv.... jag reducerar igen- och den här gången väljer jag tre författare som fått mig att "resa ut" och vilja se mer av världen.
-
1. Somerset Maugham (ja, jag har skrivit om det här förut- men hans "The Moon and the Sixpence" har haft en avgörande betydelse i mitt liv.
-
2. Brendan Behan - jag kan inte nämna någon bok speciellt - kanske hans pjäs "The Hostage"- och så klart "Borstalpojken". Jag har också en LP med Brendan Behan där han sjunger allehanda rebellsånger och snyter sig om vartannat. Helt nykter var han nog inte när han spelade in ...
-
3. Henry James- för hans fokus på Boston... och New England.... som alltid lockat mig.
-
Jag låter budkavlen stanna här- och ger kollektivt beröm till alla bokälskande bloggare som förgyller cyberspace för mig och alla andra som inte kan leva utan det skrivna ordet!

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Häftigt att ha en bok som betyder mycket..

Hanneles bok-paradis sa...

Månen och silverslanten...
Den vassa eggen
tror jag att jag har i bokhyllan

Ingrid sa...

Hannele- Den vassa eggen - tycker jag också mycket om!