tisdag 1 februari 2011

Jag väntar... mina biblioteksbeställningar




Just nu har jag "bara" fem beställningar på biblioteket. Tre av dem gäller äldre litteratur. Jag längtar lite extra efter "Boken om Agnes" som ska handla om en flickas uppväxt i Malmö. Anna Lisa Wärnlöf och hennes Pella-böcker har jag så fina minnen av. Det ska bli väldigt roligt att återknyta bekantskapen med "Claque".


Här är min beställningslista:

-

Ahmad al-Hussein, Lubna, 40 piskrapp för ett par byxor (Jag har köat sedan oktober).

Andersch,Alfred, Drömmen om Sansibar

Giordano, R, Familjen Bertini

Magris, Alfabet : Essäer om litteratur

Wärnlöf, Anna Lisa , Boken om Agnes

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

jag promenerade 500 meter i går till vårt lilla bibliotek :)

Ingrid sa...

Hannele: Du bor avundsvärt nära till ditt bibliotek (fast jag har inte så långt jag heller:-)