tisdag 1 februari 2011

Det våras....

Jag har nog inte lika många fina trädgårdsböcker som Hannele men några stycken finns i mina hyllor. Nu börjar det bli ljusare om än inte så vårlikt vad gäller gradantal.... Jag känner mig riktigt duktig för jag har läst på i beskärningsboken och kapat en stycken risig weigela- nu får jag väl se om den växer upp igen och blir vackrare i formatet... Rosor drömmer jag alltid om och oftast stannar det vid dröm... men kanske jag slår till med en ny variant i år- trots min dåliga jordmån (idel sand). Perenner brukar vara tacksamma- även om jag inte har särskilt många rabatter för dem. Varje dag spanar jag efter vårblommor- bara några små krokusanlag har gett sig till känna än så länge. Men - som sagt.... ljuset.... det kommer så sakteliga.

Inga kommentarer: