fredag 11 juni 2010

Det dunsade till i brevlådan


och ner damp en specialutgåva av tidskriften Karavan. Nära 300 sidor om Indiens litteratur (från A till Z). Så härligt! Bara detta enda nummer är ju i sig värt hela årsprenumerationen! Jag kommer att läsa- från pärm till pärm och njuta av varje sida. Jag känner mig välkommen ombord på Indienexpressen. Efter en väldigt fin introduktion till själva landet i kapitel som "Drömmarnas republik", "Indiens språkliga rikedom" och "Mot morgonljusets röda ko"... kommer så ett föfattarlexikon - jag kan inte tänka mig att mycket är utelämnat där i fråga om modern indisk litteratur. Avslutningen är inte sämre den- teater, poesi.... webbtips. Missa inte detta nummer av Karavan!

7 kommentarer:

Den besatta sa...

Ååh! Vill ha! Jag har ju inte lovat att inte köpa tidningar...

Hermia Says sa...

Nu hann du först igen :-)
Vilken finfin present att ömt vårda och inspireras av!

Ingrid sa...

Ja, den här fina specialutgåvan kommer jag att ta väl hand om. Och... den kan nog kallas för bok :-)

Boktokig Eva Boström sa...

Oj, vilken härlig specialutgåva!!!

violen sa...

Är ju bortrest så den finns i min brevlåda när jag kommer hem *gillar!*


dessutom Ingrid tack för Kingsolver tipset,jag har själv känt att det nog blir den boken du tipsade om också.....att det är afrikastuk är ju bara bonus om man säger så!

agnes i Lund sa...

Tack för finfina tipset!

Ingrid sa...

Violen: Jag tyckte själv att Giftträdsbibeln var en mycket läsvärd bok- hoppas att den ska falla dig i smaken.
Agnes: Karavans specialutgåva är verkligen något alldeles extra!