onsdag 31 januari 2018

Brevväxlingar


Den här typen av böcker kommer det inte att finnas många av i framtiden eftersom brevskrivandets konst är på upphällningen. Tänk ett brev, skrivet på vackert papper och med riktigt arkivbestänigt bläck.... Jag blir lyrisk när jag ser böcker som den här ovan. Frances Spalding har samlat ett antal brev från Virginia Woolf och så lagt till mycket vackra illustrationer. En bok jag bara måste ha i min bokhylla.


Eftersom jag är inne på brevskrivandets konst - ytterligare ett exempel. William Maxwell och Sylvia Townsend Warner utbytte tankar under över fyrtio år - via brev. Här finns det nu en samling för eftervärlden att glädjas åt.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Trevligt tips!
(presidenter och sånt folk sparar ju sin e-post)

Ingrid sa...

Hannele: Politiker brukar inte direkt producera någon nöjesläsning, förstås. :-)