lördag 1 januari 2011

Så kom det nya året....

och både husdjuret och jag klarade tolvslaget. (Lite mjölkpulvertabletter från veterinären var en god hjälp också).Idag har vi en klar och solig dag med vindar från väster. Minst två månader av vinter återstår men "nu har det vänt" som en av mina grannar sa. Nu är det dags att röja lite i hyllorna och sortera om. Precis som många andra bokbloggare har jag massor av olästa böcker- någon större stress känner jag dock inte- allt får ta den tid det tar. Böcker har en tendens att bli lästa "när tidpunkten är den rätta".
-
Jag fortsätter att leta i magasin och i hyllor (och antikvariat) efter äldre litteratur. Italienskt och tyskspråkigt kommer att prioriteras men jag tänker inte binda upp mig. Essäer vill jag också försöka läsa mera av- det finns många fina essäsamlingar- och vad gäller just essäer... ja, där kan man tala om associationsläsning- väldigt ofta blir åtminstone jag inspirerad att leta böcker av de författare som det berättats om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År till dig oxo Ingrid. Jag ser fram emot ett nytt läsår och roliga och intressanta lästips från dig.
//mimmimarei

Hanneles bokparadis sa...

Trevligt nyårslöfte, intressant med äldre böcker. Olästa böcker är lika fint som en trädgård, som väntar på en..

Bai sa...

Godt nytt år, Ingrid! Eg liker tanken om assosiasjonslesning.

Ingrid sa...

Tack för uppmuntrande ord och jag hoppas att vi kan dela många goda boktips med varandra under det kommande året!